4 Mayıs 2017 Perşembe

0

[KCBT] Caraval - Stephanie Garber | Yorum


Kitabın Adı: Caraval
Yazarı: Stephanie Garber
Yayınevi: DEX Yayınları
Sayfa Sayısı: 440


TANITIM

Caraval'a hoş geldiniz! Burada duyduğunuz ya da gördüğünüz hiçbir şey gerçekle karşılaştırılamaz. Bu yalnızca bir oyun ya da gösteriden çok daha fazlası. Caraval, bu dünyada bulabileceğiniz, sihre en yakın şey.
 Çocukken Scarlett, büyükannesinin anlattığı Caraval'ın sihirli öykülerine inanırdı ama büyüdükçe, o masalları ardında bıraktı. Yine de annesi kendisini ve kız kardeşi Tella'yı terk edip onları zalim babasıyla bıraktığında, Caraval Ustası Legend'a mektuplar yazarak onu ve sanatkarlarını dalarına çağırdı ama bir türlü cevap alamadı. Ta ki yedi yıl sonra, düğün gününden çok kısa süre önce, Legend'dan bir davetiye alana kadar. 
Özgürlük. Seçenekler. Mucize. Sihir. Caraval'daki oyuna katılır ve tek dilek hakkı kazanabilirse belki de bunların hepsine sahip olabilirdi. Ama korkuyordu Scarlett. Caraval hayal mi, gerçek mi?


YORUM

Selam millet! Bu sefer de harika bir tur kitabıyla karşınızdayız: CARAVAL!
İyi ki tura katılmaya fırsat bulabilmişim diyorum zira aksi takdirde kitap ile tanışmam epey uzun süre sonra olabilirdi. Ve bu beni kesinlikle üzerdi.



Caraval'ı anlatmaya nasıl başlayacağım bilemiyorum. Her ne kadar kapakta "Unutma, bu yalnızca bir oyun!" yazsa da Caraval'a 'oyun' demek çoook hafif kalır. Caraval, gerçekten bu dünyada bulabileceğiniz sihre en yakın şey!
Tanıtım yazısında da belirtildiği üzere Scarlett ve Donatella adında, büyükannelerinin Caraval hikayelerini dinleyip büyüyen iki kız kardeş vardır. Özellikle Scarlett, bu hikayelerden öyle etkilenir ki Donatella'nın doğum gününde Caraval Ustası Legend'a mektup yazmaya başlar. Bu yıllarca devam eder fakat hiçbir yanıt alamaz. Ta ki yüzünü hiç görmediği Kont ile düğünü olacağı zamana dek. O zaman Legend'a, evleneceğini ve geleceklerse de gelmemelerini söyleyen bir mektup yazar. Ve nihayet oyuna katılması için kendisine üç bilet postalanır. Caraval, tam oyunu -ve Legend'ı- çözdüm dediğiniz an sizi aptal gibi hissettirecek bir kitap, gerçekten çok beğendim.


Yazar konuyu çok güzel anlatmakla birlikte kitap boyunca hangisine güveneceğinizi bilemediğiniz binbir çeşit karakter sunuyor size. Cidden her güvendiğim karakterde bir şey çıktı arkadaş... -_- Laaakin tabii ki benim favorim Legend! Bir kere adam zeki, nasıl favorim olmasın? :3 Aslında kitap boyunca neredeyse her bölümün sonunda favori karakterim şu bu diyordum ama bitirince net kararımı verdim, Legend yani. Adamın içi dışı bir dermişim. :p
Ayrıca Scarlett'in duygularını renkler üzerine anlatmasına bayıldım.


Okuduğum bir yorum kitapta aşkın ön planda olduğunu söylüyordu. Hatta o sıralar daha kitabı okumaya başlamamıştım ve kendimi buna hazırlayarak okumaya başladım. Fakat ben tam tersine aşkın geri plana atılıp gizemin, maceranın ön planda olduğunu düşünüyorum ki tek böyle düşünen ben değilim -bknz: @dilarabook-

Canınız farklı tatlar istiyorsa konusu da ilginizi çektiyse Caraval'ı kesinlikle öneririm! Zaten kapağı şahane, okumamanız için hiçbir neden yok :3 İkinci kitabı çıktığında koşa koşa alacağım...
Tekrardan iyi akşamlar dilerim, kendinize iyi bakın!

Not: Alıntı fotoğrafları bana değil, tur arkadaşım canım @dilarabook'un ellerinden çıkmadır. ♥
Not 2: Instagram'da yorumumu dün paylaştım, birkaç sorundan dolayı blog yorumumu rötarlı paylaşmak durumunda kaldım, sorry guys.

0 yorum:

Yorum Gönder